torsdag 7. juli 2011

Wall art

Grafitti og wall art inspirerer meg veldig.
Særlig det som ikke passer inn, det man ikke forventer å se
på en litt sliten tilgriset vegg.
 Det kan være så vakkert midt i bybildet.

Becca Midwood er en favoritt, hennes vakre,
nesten romantiske motiver på rå murvegger er så fint syntes jeg
Har aldri sett de live, bare i bokformat og på nett.


Og såklart Banksy, han er jo helt fantastisk.
Har flere bøker, og etter og ha lest hva han skriver om sin kunst
og det som motiverer ham liker jeg ham ennå mer.
.
En kunstner jeg liker godt er Nicolay Åmodt, han maler tøffe bilder
 som ser ut som deler av en vegg.
Nesten som å få en bit av en t-banestasjon på veggen.


Her om dagen ruslet jeg i Oslo og gikk i en gate hvor denne elefanten dukket opp.


Ha en finfin kveld!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kul elefant!
Noe å ha på husveggen selv!
God somemr!
Silje P

Vibeke sa...

elsker å få innblikk i hva som inspirerer andre, herlig innlegg!: ) har også en forkjærlighet for det uventede, det man ikke forventer å se...

glad du gjorde om kommentargreien, takker : ) ofte innom og da er det hyggelig å kunne legge igjen noen ord. tusen takk for varmende ord fra deg, som du forsto så var det en helt spesiell fjelltur for meg : )

SÅ spennende med epla- butikk! regner med at du gir oss et "hint" når alt er klappet og klart : )

fortsatt fin sommer til deg marlene,
klem

Anonym sa...

Likte det øverste bildet, likte kontrasten mellom den brune murveggen og bildet. Ha ei fin uke. Klæm

Señorita Vero sa...

Jeg er utrolig glad i gatekunst! Her i Stavanger har vi festivalen Nuart, som har gitt byen mye flott gatekunst. På bloggen min finner du noen bilder under kategorien Kunst.

Tidligere i uken kom jeg over kunstneren Lonac, og en video over kunstverket hans Time Catcher på Vimeo. Helt fantastisk! Du finner den her: http://vimeo.com/24819722

Fin blogg du har!